Botos Kölönte

"To entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain"

Józanító szemölcsös

2018. április 24. 12:29 - Hans Castorp

avagy a nyelvújítás vadhajtásai az ásványtanban

 amethyst3_preview.jpg

Józanító szemölcsös (ametiszt); kép:asvanytan.nyf.hu

Megint egy kincsre bukkantam: az Egyetemi Könyvtár kiteszi polcra elárvult-elaggott könyveit és 100-200 forintért bárki hazaviheti őket (igen, őket, mert a könyv nem AZ, hanem Ő és kész. Nekem. )

Mikor megláttam ezt az 1950-es kiadású Ásványtant, éreztem, hogy pár társával együtt ő hazajön ma velem. 

asvanytan_borito.jpg

Az ellenállhatatlan külső. Engem speciel levett a lábamról :-)

Olvassátok ezeket a neveket, én mást nem is írok. 

 agg bársonyos = porfír

alábbvaló szivárvány = nemesopál

aranypárhagyma = krizopráz

baltaded=axinit

bájvas=magnetit

betyár fövenykő=avanturin

csepegős szemölcsös=cseppkő alakú kvarc

csigácska omladék=kagylómárvány

dancstalan=amiant

égszínkékded v. búzavirágszínded=akvamarin

faggyús nyelkövecs=skapolit

fekete áltató érctelenített fog=szfalerit

fényes érctelenített zavar=bizmutit

fogüvegcse=goslarit

földes köz kitetsző=jáspis

fűrészfogdad csempes=prizmás apatit

ganajos kísértet=szemcsés kobalt

húsmoslékded=karneol

kanafos sugáros=azbeszt

józanító szemölcsös=ametiszt

kénes kísértet=kobaltin

termék felröpült=szublimát

tárgykettőztető átlátszó jégecet=izlandi pát

asvanyok.jpg

Aki nem hinné, itt van, íme!

 

Egyszerűen csodálatos!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://botoskolonte.blog.hu/api/trackback/id/tr5013867296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása