Botos Kölönte

"To entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain"

Szeretlek Balaton

2018. május 23. 12:12 - Hans Castorp

amnesztia a halsimogató vendégeinek

balcsi2.jpg

Ki volt rakva ez a programajánlat, én meg elolvastam.

Igazán ne vegye senki a szívére, én csak tényleg nem értem ezt a dolgot.

A Szeretetfolyosó kitétel már érdekesnek tűnt, de azt hiszem, az a programpont késztetett továbbgondolásra, mely szerint:

13:55-14:00 Szilencium: a Balaton természeti csodáinak átélése

Parancsra? 5 percben?! Kicsit sokat vállal, úgy érzem…én több, mint 3 évtizede egyfolytában átélem, ha ott vagyok...

14:00-kor a Szeretlek Balaton kimondása egyszerre (ez akár jó is lehet).

A többi programot nem részletezem, vannak ott tanulságos mesék, sok jóga…a zárást idézném még, mely 16:00.kor következik be, és így szól a tombolahúzás és a zárszó között:

 

amnesztia a halsimogató vendégeinek

 

Halsimogató? Az mit tud? Minek neki amnesztia?! (na, erről majd később)

Nem tudom, azért nem mindig kellemes dolog halat simogatni, (Persze, delfint én is simogatnék szívesen, mert én is olvastam az Állati elméket, de a delfin meg nem hal.) És most itt nem a tüskés pikóra, vagy névrokonomra, a bájos botos kölöntére gondolok, de könyörgöm, a hal hideg. És sokszor nyálkás is. És főleg nincs a simogatáshoz hozzászokva. Úgy is írhatnám, nem szereti.

Álljon itt egy részlet egy nagyszerű karcolatból, ami pompásan megvilágítja ezt a dilemmát.

…”egészen melegen és önzetlenül, felolvadva ebben a védő, önzetlen, odaadó szeretetben, és a kis fehér nyúl után nyúlok, hogy megsimogassam. A kis nyúl azonban, ijedt kis dög, riadtan lelapul, és kifut a tenyerem alól, be a konyhaszekrény alá.” (Karinthy Frigyes: Szeretem az állatot)

 

 Tessék. A nyuszkó sem szereti a simogatást,  pedig az legalább egy emlős.

DE ha már belefogtunk: mire az amnesztia? És amikor ezt leírtam, rájöttem, megvilágosodtam...: nem a szervezőket oldozzák fel, mert korlátozták a halak szabadságát (bevallom, először erre gondoltam), hanem csak simán

visszaengedik a megsimogatott halakat a Tóba.

Viccet félretéve, a gyerekek biztosan élvezik :-)

Mindeközben a felnőttek betérhetnek egy lomi-lomi masszázsra (ezt kipróbálnám), vagy a Káli Fények Csontrakó tanoda terapeutájához (ezt nem tudom eldönteni, hogy hívogató, vagy ijesztő), lehet fogyasztani zsíros (vegán? bocs :-)) kenyeret, fair trade kávét, virágvizet, gluténmentes terméket (a glutén az új cukor :-D).

 

És a végén a részvevők összeszedik a szemetet maguk után, és ez jó :-)

Nekem valahogy…spirituálisan furi. De attól, hogy nekem furi, lehet jó :-)

 

amnesztia.jpg

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://botoskolonte.blog.hu/api/trackback/id/tr8013994922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Patocskai Gábor 2021.08.25. 19:41:13

"és a halacskáknak miért nincsen bundája?"
süti beállítások módosítása