Botos Kölönte

"To entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain"

Váratlan lelet

2018. június 27. 11:26 - Hans Castorp

érdemes belenézni régi dobozokba :-)

 

Kotorásztam a garázsban.

Egy Bertha Bulcsú könyvet kerestem, Balaton évtizedek a címe. Olvastam már, de föl akartam frissíteni az élményeimet, Gondoltam, hogy az Utazás a Balaton körül-lel együtt ad egy képet a Balaton múltjáról. (Eötvös Károly). Kirándulások előtt-közben-után mindig szeretek sokat kicsit olvasni. Igen ám, de a Bertha Bulcsú-könyvet évek óta nem láttam, és gyanítottam, hogy a költözéskor az egyik ikeás dobozban maradt, ezért elhatároztam, megkeresem.

Természetesen nem találtam meg (egyelőre!), de kezembe akadt egy sötétzöld műanyag gyűrűskönyv.

Megdobbant a szívem, hogy megvannak a pszichiátria tételek kidolgozva, aztán eszembe jutott, hogy egyrészt azok Svédországban dolgozó barátnőmnél vannak, másrészt az a mappa jóval vékonyabb volt és papírfedeles.

De mi lehet ez akkor?

Kinyitottam…és képzeljétek, RECEPTGYŰJTEMÉNY, egyetemista koromból! Nem VÉNY, hanem ételreceptek, nahát! Én erről tökéletesen megfeledkeztem! Gondosan (hozzám képest) kimásolva újságból, szakácskönyvből, később kinyomtatva az internetről (forrásmegjelöléssel, szépen, ahogy kell). Van ott még tésztásdoboz hátuljáról kivágott ételrecept is.

recept.jpg

Ahogy elnézem, kb. 2000 és 2004 között születhetett a kis kötet.

A következő ételeket éreztem szükségesnek akkor magamnak kigyűjteni (a mappa hátuljáról előrefelé haladva, vagyis nagyjából visszafelé az időben, gondolom):

 

Juhtúrós pogácsa

Lenmagos padlizsántorta fokhagymás joghurttal

Padlizsántorta

Padlizsánkrém, kétféleképpen (lap hátoldalán: „A minimálisan invazív szívsebészetről”; ahogy elnézem, mátrixnyomtatóval nyomtava, oh irgalom atyja ne hagyj el)

Gyümölcsös joghurttorta

Joghurttorta, még egy

Lángoska ?

Sonkatölcsér pesztómártással (tautológia, mint a gólyamadár)

Zsemle otthon

Sonkás-olívabogyós kenyér

Diós bejgli

Édes-savanyú alapmártás

Fokhagymás szecsuáni mártás

Annoula-féle túrós süti

Töltött karaj rántva

Tagliatelle verdi mit Parmesancreme

Borókás karfiol (furcsának tűnhet, de finom)

Juhtúrós burgonya tepsiben

Szicíliai olívás narancssaláta

Hagymás-diós karfiolsaláta

Vadasmarha

Gombás sertéstokány

Csiperkével töltött paprika

Bécsi kávé (ez nagy siker volt, egy IC-magaziból másoltam ki)

Szicíliai paradicsomos pesztó

Vaníliafagyis füge (nyami)

Meggyes pite

Gyümölcskenyér

Kókuszos kuglóf

Díszítő porcukor

Csillagocskák

Lekváros lepény

Sült csirke sajttal

Tojás Rossini módra (ennyike)

Sztrapacska (ami HALUSKA valójában, oké?)

Sajtos-gombás sertésszelet

Grillszósz roston pecsenyéhez, oldalashoz, halhoz (három különböző :-), bár nem is volt grillem)

Kiadós sütemény

Angol gyümölcskenyér

Lotharingiai lángos

Fokhagymás burgonyamajonéz (na neee)

Sziléziai burgonyaleves

Szőlőlépuding (micsoda?!)

Joghurtos sütemény

Görög karfiolsaláta

Görög gombasaláta

Karfiol olívabogyóval

Görög hagymás tojás

Csokoládékrém

Élesztőmaszk (úgy látszik, szépségápolási tippeket is gyűjtöttem)

Túrómaszk (lsd, mint fent)

Kakaóscsiga (12 db)

Rákóczi túrós

Mézes-túrós alma

Zöldséges lencseleves (ez szuper volt, rengetegszer csináltam és sosem volt elég)

Provence-i pirítós

Hawaii-szendvics

Sajtos pirítós (teával, sörrel)

Strasbourgi pirítós

Croque monsieur

Krumplis pogácsa

Juhtúrós pogácsa (már megint)

Juhtúrós gombócleves

Kukoricaleves

Hagymás rizssaláta

Tüzes pusztai leves (hú, ezt egyszer augusztusban főztem, vmi sikeres pótvizsga fölötti örömömben)

Püspökkenyér

Püspökkenyér, Váncza

Babossné-féle sütemény túrós töltelékkel, almatöltelékkel

Zsírégető alapleves (emlékeztek, az a káposztás…)

Piskóta

Tiramisu

Makói hagymatorta

Túrófánk

Paradicsomos spagetti gombával

Szárazbab-leves

Sajtos brokkoli

Nyárutói gombatál (milyen költői :-))

Sárgarépás lepénykék

Bruschetta

Gyümölcsös túrós palacsinta

Túrógombóc

Képviselőfánk

 

recept2.jpg

 

 

 

Hová lettél, hová levél, oh lelkem ifjúsága?*

 

:-)

 

 

 

 

 

*Arany János: Letészem a lantot

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://botoskolonte.blog.hu/api/trackback/id/tr5614076887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása