Botos Kölönte

"To entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain"

Fehér zománc palatábla

2018. szeptember 03. 13:02 - Hans Castorp

Bálint Ágnes Rajongói Klub, part 2.

iskola_a_faliszekreyben.jpg

 

Nagyon aranyos könyvre bukkantam bukkant a kisfiam a könyvtárban. Azt hittem, minden Bálint Ágnes-művet olvastam már, de nicsak, ezt nem ismertem. Az a címe, hogy ISKOLA A FALISZEKRÉNYBEN. A történet lényege, hogy a főhős kislány szülei kiköltöznek falura a nagypapához. A szülők kora reggeltől késő estig visszajártnak a városba dolgozni, óvoda nincs, ezért nagypapájával tölti az iskola előtti nyarat. Aki berendez egy csodás babaház-iskolát a kislánynak. Meg mesél  a saját kisiskolás-koráról. 

Mindenkinek forró szívvel ajánlom, hogy sok-sok- Bálint Ágnes-könyvet olvasson, de alább következik egy idézet, ami nagyon meghatott.

"...nekem nem volt füzetem, csak palatáblám, amelyikről mindennap le kellett törölnöm, amit ráírtam. És ha legalább fekete palatáblám lett volna! De szegény édesanyámat a boltos rábeszélte, hogy szebbet, drágábbat vegyen a szeme fényének...vagyis nekem. Akkoriban jöttek divatba a fehér táblák. nem is palából voltak azok, hanem fehérre zománcozott vaslemezből. Ezekre már ceruzával kellett írni. Igen ám,de ha egy kicsit zsíros lett a tábla -elég volt hozzáérnem a kezemmel-, már nem látszottak rajta a ceruzavonalak. Mennyit kínlódtam, verejtékeztem, mennyi ceruzahegyet kitördeltem, mennyit sírtam a miatt a  fehér tábla miatt. otthon meg még panaszkodni sem mertem. Nem akartam édesanyámat szomorítani."

Soha nem hallottam még fehér zománc palatábláról. 

Ami még rosszabb, az interneten sem találtam képet róla. 

Úgyhogy itt egy fekete, hagyományos. :-)

palavesszo4.jpg

Kép:  https://multmento.blog.hu/2017/04/19/sokaig_kerestem_mig_megtalaltam_oket#tokenrefresh=success

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://botoskolonte.blog.hu/api/trackback/id/tr6114219309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása