Áramszünet.
Se telefon, se számítógép, se internet, se EESZT, hogy megnézzem a betegem előző lapjait, hogy ki a gondozó kardiológusa, ki tette be az ICD-t (nyilván nem ugyanaz a kettő, de valami támpont csak kellene). Szerencsére tegnap, mikor még volt áram, kiírtam a beteg telefonszámát.
-Üdvözlöm Kálmán, Botos Kölönte vagyok a rendelőből. Hogy van a karja?
-Jó napot. Nem jobban. Meg, mintha dagadtabb lenne. Fáj is. Ma megyek időpontot kérni a bőrgyógyászatra.
-Nagyszerű. Figyeljen csak, kérem. Ki a gondozó kardiológusa (magamban: ennyi AMI, sztent, resztent után VALAKI csak kézben tartja az ügyet)?
döbbent csend
-Hát…én nem tudom.
-Oké. Ki tette be Önnek a pészmékert?
-Hát…nem tudom.
-Kérem, nézze meg a zárójelentést, várok addig. Tudja, nincs áram a rendelőben, nem tudom megnézni, ha lenne gépem, megnézném én magam.
papírzörgés, szuszogás
-Megvan! Dr. XY.
-Nagyszerű. És mikor kell mennie kontrollra?
-Azt mondja, hogy 11. hó…
-Huh. Oké. A papír bal fölső sarkában fog találni egy telefonszámot, beolvasná nekem?
-Öööö, pillanat…kettő is van, 545341, meg 341820.
-Köszönöm. Megpróbálom elérni a doktor urat és jelentkezem, rendben?
-Igen, köszönöm.
Nagy levegő.
341820.
-Ambulancia.
Ilyenkor tök nehéz, mert határozottnak is kellene hallatszani, meg alázatosnak is, s mint általában kiderül, nehéz belőni a helyes arányt…bár…sosem lehet az ember elég alázatos a klinikusok…asszisztenciájával….bocs.
-Jó napot kívánok, Botos Kölönte szegedi háziorvos vagyok és XY doktorral szeretnék beszélni.
-Ez egy KARDIOLÓGIAI AMBULANCIA!!! Nem TELEFONKÖZPONT!!!
-Elnézést, a betegem zárójelentésén ez a szám van megadva, hogy itt jelentkezhet állapotrosszabbodás esetén.
-Mindegy, mert a doktor úr műt, vagy vizitel.
-Értem, nekem nem mindegy, tudna kérem adni esetleg egy számot, amit hívhatok?
-Pff, várjon, hívja a Zosztályt, majd ott mondanak valamit.
Hívom a Zosztályt.
-Jó napot kívánok, Botos Kölönte szegedi háziorvos vagyok és XY doktorral szeretnék beszélni.
-Milyen ügyben?
Randevút akarok kérni tőle, MÉGIS? MILYEN ÜGYBEN?!!!
-Van egy közös betegünk, aki rosszul van és szeretnék tanácsot kérni.
-Áhhh, a doktor úr műt, vagy vizitel.
-Értem.
-Lekapcsolom a műtős folyosóra, hátha ott tidnak segíteni.
HÁLÁSAN KÖSZÖNÖM.
Műtős folyosó.
-Tessék.
Itt csak én nekem kell folyton bemutatkozni? Kivel beszélek? De jobb a békesség.
-Jó napot kívánok, Botos Kölönte szegedi háziorvos vagyok és XY doktorral szeretnék beszélni.
-Ez a műtős folyosó.
-Tudom, az osztály kapcsolt ide.
-Mit szeretne a doktor úrtól?
-Van egy közös betegünk, és…(a Keep It Short and Simple=KISS szabályi szerint, amit a Neurológiai Tanterem táblájáról lestem le, összefoglalom az esetet és problémát…bár fogalmam sincs, kinek referálok: szakasszisztensnek, ápolónőnek, műtősnőnek?)
-Meg tudja mondani, mikor történt a beültetés?
Hurrá, egy értelmes kérdés!!!
-Hogyne. 2020 júliusában.
-Kérnék egy TAJ-t is.
Megmondom.
-Annyit szeretnék mondani, hogy az SBO-n korrektül ellátták a beteget, de nincs jól és NN. Kolléganővel egyezettem, hogy kardiológiai kontroll kéne.
-Nem értem, NN doktornő mindig jelez nekünk, ha valami vitás este van.
Juj.
-Khm, hogy úgy mondjam, ez afféle…informális egyeztetés volt.
Szétáradt a térben a bizalom. Ha NN doktornő egy hitvány kis háziorvossal INFROMÁLISAN EGYEZTET …mégiscsak komoly dolog lehet…
-Rendben. Vissza fogom hívni ezen a számon. Beszélek kardiológussal. És van egy konzultációs vonalunk is, orvosok részére, 544901.
Hip, hip, hurrá…!
-Ó, hálásan köszönöm, ez szuper!
Tíz perc múlva.
Vonalas szám, egyetemi.
- Botos Kölönte vagyok.
-Üdvözlöm. Erika vagyok a klinikától (nna, ez azz….haladunk, van egy kp. gyakori keresztnév)…mai napon (!!!) 13:30-kor tudjuk fogadni Kálmánt a …számú ambulancián. Ha nem tud jönni ma, kérem, telefonáljon, akkor holnap délelőtt fogadjuk, csak szóljon ide.
Kálmán pedig ment.
Holnap tudni fogom már, mit intézett. :-)