Botos Kölönte

"To entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain"

Titkárnő az áramszünet idején

2020. augusztus 27. 19:55 - Hans Castorp

 

Áramszünet.

Se telefon, se számítógép, se internet, se EESZT, hogy megnézzem a betegem előző lapjait, hogy ki a gondozó kardiológusa, ki tette be az ICD-t (nyilván nem ugyanaz a kettő, de valami támpont csak kellene). Szerencsére tegnap, mikor még volt áram, kiírtam a beteg telefonszámát.

-Üdvözlöm Kálmán, Botos Kölönte vagyok a rendelőből. Hogy van a karja?

-Jó napot. Nem jobban. Meg, mintha dagadtabb lenne. Fáj is. Ma megyek időpontot kérni a bőrgyógyászatra.

-Nagyszerű. Figyeljen csak, kérem. Ki a gondozó kardiológusa (magamban: ennyi AMI, sztent, resztent után VALAKI csak kézben tartja az ügyet)?

döbbent csend

-Hát…én nem tudom.

-Oké. Ki tette be Önnek a pészmékert?

-Hát…nem tudom.

-Kérem, nézze meg a zárójelentést, várok addig. Tudja, nincs áram a rendelőben, nem tudom megnézni, ha lenne gépem, megnézném én magam.

papírzörgés, szuszogás

-Megvan! Dr. XY.

-Nagyszerű. És mikor kell mennie kontrollra?

-Azt mondja, hogy 11. hó…

-Huh. Oké. A papír bal fölső sarkában fog találni egy telefonszámot, beolvasná nekem?

-Öööö, pillanat…kettő is van, 545341, meg 341820.

-Köszönöm. Megpróbálom elérni a doktor urat és jelentkezem, rendben?

-Igen, köszönöm.

 

Nagy levegő.

341820.

-Ambulancia.

Ilyenkor tök nehéz, mert határozottnak is kellene hallatszani, meg alázatosnak is, s mint általában kiderül, nehéz belőni a helyes arányt…bár…sosem lehet az ember elég alázatos a klinikusok…asszisztenciájával….bocs.

-Jó napot kívánok, Botos Kölönte szegedi háziorvos vagyok és XY doktorral szeretnék beszélni.

-Ez egy KARDIOLÓGIAI AMBULANCIA!!! Nem TELEFONKÖZPONT!!!

-Elnézést, a betegem zárójelentésén ez a szám van megadva, hogy itt jelentkezhet állapotrosszabbodás esetén.

-Mindegy, mert a doktor úr műt, vagy vizitel.

-Értem, nekem nem mindegy, tudna kérem adni esetleg egy számot, amit hívhatok?

-Pff, várjon, hívja a Zosztályt, majd ott mondanak valamit.

 

Hívom a Zosztályt.

-Jó napot kívánok, Botos Kölönte szegedi háziorvos vagyok és XY doktorral szeretnék beszélni.

-Milyen ügyben?

Randevút akarok kérni tőle, MÉGIS? MILYEN ÜGYBEN?!!!

-Van egy közös betegünk, aki rosszul van és szeretnék tanácsot kérni.

-Áhhh, a doktor úr műt, vagy vizitel.

-Értem.

-Lekapcsolom a műtős folyosóra, hátha ott tidnak segíteni.

HÁLÁSAN KÖSZÖNÖM.

 

Műtős folyosó.

-Tessék.

Itt csak én nekem kell folyton bemutatkozni? Kivel beszélek? De jobb a békesség.

-Jó napot kívánok, Botos Kölönte szegedi háziorvos vagyok és XY doktorral szeretnék beszélni.

-Ez a műtős folyosó.

-Tudom, az osztály kapcsolt ide.

-Mit szeretne a doktor úrtól?

-Van egy közös betegünk, és…(a Keep It Short and Simple=KISS szabályi szerint, amit a Neurológiai Tanterem táblájáról lestem le, összefoglalom az esetet és problémát…bár fogalmam sincs, kinek referálok: szakasszisztensnek, ápolónőnek, műtősnőnek?)

-Meg tudja mondani, mikor történt a beültetés?

Hurrá, egy értelmes kérdés!!!

-Hogyne. 2020 júliusában.

-Kérnék egy TAJ-t is.

Megmondom.

-Annyit szeretnék mondani, hogy az SBO-n korrektül ellátták a beteget, de nincs jól és NN. Kolléganővel egyezettem, hogy kardiológiai kontroll kéne.

-Nem értem, NN doktornő mindig jelez nekünk, ha valami vitás este van.

Juj.

-Khm, hogy úgy mondjam, ez afféle…informális egyeztetés volt.

Szétáradt a térben a bizalom. Ha NN doktornő egy hitvány kis háziorvossal INFROMÁLISAN EGYEZTET …mégiscsak komoly dolog lehet…

-Rendben. Vissza fogom hívni ezen a számon. Beszélek kardiológussal. És van egy konzultációs vonalunk is, orvosok részére, 544901.

Hip, hip,  hurrá…!

-Ó, hálásan köszönöm, ez szuper!

 

 

Tíz perc múlva.

Vonalas szám, egyetemi.

- Botos Kölönte vagyok.

-Üdvözlöm. Erika vagyok a klinikától (nna, ez azz….haladunk, van egy kp. gyakori keresztnév)…mai napon (!!!) 13:30-kor tudjuk fogadni Kálmánt a …számú ambulancián. Ha nem tud jönni ma, kérem, telefonáljon, akkor holnap délelőtt fogadjuk, csak szóljon ide.

 

Kálmán pedig ment.

 

Holnap tudni fogom már, mit intézett. :-)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://botoskolonte.blog.hu/api/trackback/id/tr6016179322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása