Botos Kölönte

"To entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain"

Csáth Géza Stubnyafürdőn

2020. szeptember 12. 21:52 - Hans Castorp

tüdőembóliára coitust

Árverés 90 Bt.

A minap (minap IS) Somogyi Könyvtárban voltam.

Ingyen elvihető Tiszatájak kellették magukat.

Nem álltam ellen.

Érdekesnek találtam, hogy tavaly februári példányoktól szabadulnánk a (mikor a 2001-es OGGI-k is pénzért vannak kirakva)...de biztos duplikátom, hadd fogyjon.

Rajtam nem múlik.

Csudajó: 2019 februári szám, Szakács Réka szeretett kolléganőnk novellájával indít, remek.

Csáth Géza Stubnyafürdőn, jelzi a tartalom.

Ó...ez övön aluli. (elnézést). Odavagyok a felvidéki piciny fürdőkért. A vonzalom oka megmagyarázhatatlan, viszont igen erős. Odavagyok Csáth Gézáért gyermekkorom óta, apai hatás. Orvos, zeneértő...mi kell még. Reméltem, hogy egy erős kis próza lesz, benne egy régi stubnyai képeslappal esetleg (még az is lehet, hogy nekem is van olyanom...vagy az Szklenófürdő? Az biztos...de Stubnya is rémlik. Mindegy.)

Lelkemben kis rőzsedalokkal kinyitom a folyóiratot...és mi fogad?!

 

Németh Zoltán

 

Csáth Géza Stubnyafürdőn

(részlet)

 

„Mindennap nőt vágtam magamnak.

Befeküdtem a kipakolt petefészkek

cuppogó szájjal lihegő máj és tüdő helyébe, és

kétoldalt

 

magamra zártam a ruhát.

 

Szivárványszínű hólyagos szervek

szemükre átlátszó halálfüggönyt varrt kezem.

 

Amelynek kiütöttem a fogát

letéptem fogsorát, hogy lágyabb hangon énekeljenek

mozgott.

 

Egyetlen gyógymódot alkalmaztam

a nők gyógyítására, a b*****t.

Nátha ellen, isiász ellen,

tüdőembólia és torokfájás ellen,

a női hisztériának coitussal szorítottam el

a torkát.”

 

 

 

Nooormális?

Milyen cuppogó szájjal lihegő máj?! Ja, hogy ez Művészet.

Én kérek elnézést.

 

Gondolom, ha megjegyzem, hogy a tüdőembólia torkát nem tudja elszorítani semmilyen coitus...annak egyértelmű és vitathatatlan bizonyítéka, hogy menthetetlenül kispolgár-konzervatív etc.  vagyok és képtelen a magasabb művészet befogadására, helyes interpretációjára, a szöveget finoman (?!) átszövő erotika (szadizmus lesz az, de hagyjuk) helyes és szabad értelmezésére.

Nem folytatom.

Akit érdekel a szöveg (nem baj, ha nem hívom versnek?) folytatása, van még benne o**ó csorgatás is, a Tiszatáj 2019 februári számában megtalálja.

 

Sok szerencsét.

És jó étvágyat :-)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://botoskolonte.blog.hu/api/trackback/id/tr616199326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása