Botos Kölönte

"To entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain"

Tepsis lecsó

2018. október 04. 12:11 - Hans Castorp

vagy ratatouille

 lecso.jpg

Gyerekkoromban utáltam a lecsót. 

Már az étel neve is milyen...semmi méltóság csak simán "LECSÓ".

A paradicsomot nyersen sem szerettem (sok értetlenkedést, rábszélést zsebeltem be..."legalább KÓSTOLD MEG"...hiába mondtam, hogy igen, megkóstoltam már, de köszönöm, nem tetszik és KÉSZ.  De mindeig elfelejtették (vagy csak úgy tettek), hogy már megkóstoltam, és kezdődött elölről...brrr.

A paprikáért sem voltam oda. 

De lecsóban, ahogy pöndörödött a paradicsom héja...brrr...esetleg a bő lére vett változatban úszkált a kicsapódott tojás, nemnem. Ezt határozottan nem nekem találták ki. 

Aztán...lett saját háztartásom...és kipróbáltam a következő módon. Nem is igazi lecsó, inkább ratatouille, mert a padlizsán, illetve a cukkini dominál benne, nem a parpika. Innen merítettem: http://gaultmillau.hu/receptek/ratatouille

 

Hozzávalók (6 főnek tuti elég)

paprika (én a kápiát javaslom) 3-4- db

paradicsom 1 kg

cukkini 1 kg

padlizsán 70 dkg

fokhagyma 1 fej

vöröshagyma 80 dkg

póréhagyma

ízesítőcsokor: petrezselyem, kakukkfű, bazsalikom, zellerszár, (a póréhagyma külső levelébe csomagolva).

olívaolaj

 

A hozzávalókat külön-külön készítjük el, úgyhogy elő a nagy (vas) lábasokkal! 

A hagymát szálirányban felvágjuk és 20 percig pároljuk, épp, hogy színt kapjon.

Eközben a paprikákat a sütőben meggrillezzük, lefedjük, majd lehúzzuk a héjukat, csíkokra vágjuk, félretesszük. A lecsorgó levet felfogjuk, nagyon finom, belekeverjük majd az ételbe a végén.

A paradicsomokat forró vízbe dobjuk, majd lehúzzuk a héjukat, negyedekre vágjuk (lecsorgó lé megment) és a kés lapjával összetört fokhagymákkal a hagymához adjuk. Akinek van ideje türeleme, kimagozhatja; nekem nem volt.

A padlizsánt és a cukkinit kockákra vágjuk, megpirítjuk. Csak utólag sózzuk!

Az egészet az ízesítőcsokorral egy nagyon lábasba tesszük, (nekem itt elfogytak a lábasaim, máég a fazekai mis, ezért lett tepsi :-)) ,majd betoljuk a sütőbe 150 fokra, fél órára. 

A legjobb, hogy másnap még jobb. Hidegen is.

 

Bocs kis kék virágokért (borágó), túl szimmetrikusan szórtam oda, így nem eléggé trendi,:-),de már megettük, nem tudok új képet csinálni..

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://botoskolonte.blog.hu/api/trackback/id/tr4614281113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása